vi

我与我周旋久 宁做我
Rainbow Connection - Trespassers William

音乐随身听:

【独立音乐】Rainbow Connection  - Trespassers William

Trespassers William深情翻唱《布偶大电影》Rainbow Connection。女主唱Anna-Lynne平静吟唱的背后,隐藏着压抑的痛楚,无法向他人启齿。

Trespassers William一支低调的美国独立女声乐队。融合了Indie, Folk, Shoegaze,Dreampop等多种元素;鼓在敲打节奏上有Trip-Hop的忧郁情绪,个别曲目在结构编排上又有Post Rock的绵绵不绝的迷幻感。

《Rainbow Connection》

Why are there so many songs about rainbows
为什么世上有那么多关于彩虹的歌
What's on the other side
彩虹的另一边有些什么
Rainbows are visions, they're only illusions
彩虹都是假象,它们只是幻象
And rainbows have nothing to hide
彩虹里面什么都没有躲藏
So we've been told and some choose to believe it
人家都这样告诉我们,而有些人愿意这样相信
I know they're wrong, wait and see
我知道他们错了,你等著瞧
Someday we'll find it, the rainbow connection
总有一天我们会找到它,那彩虹的列车
The lovers, the dreamers and me
恋人们、梦想家和我
Who said that every wish would be heard and answered
谁说每个愿望都会被听见、被实现
When wished on the morning star
只要你向晨星许愿
Somebody thought of that
有人想到这个说法
And someone believed it
也有人相信他们
And look what it's done so far
可是这想法又怎样呢
What's so amazing that keeps us star gazing
什么事如此奇妙,让我们不断凝望星星
What do we think we might see
我们以为我们可能会看到什么呢
Someday we'll find it, the rainbow connection
总有一天我们会找到它,那彩虹的列车
The lovers, the dreamers and me
恋人们、梦想家和我
Have you been half asleep
你可曾半睡半醒
And have you heard voices
你可曾听见奇妙的声音
I've heard them calling my name
我曾听见它们呼唤著我的名字
Are these the sweet sounds that called the young sailors
这些是否就是那曾经呼唤著年轻水手们的声音
I think they're one and the same
我想它们是完全相同的
I've heard it too many times to ignore it
我已经听过太多次,再不能不理会它
There's something that I\'m supposed to be
有些事情是我注定了该去做的
Someday we'll find it, the rainbow connection
总有一天我们会找到它,那彩虹的列车
The lovers, the dreamers and me
恋人们、梦想家和我

评论

热度(35)